Dit produktvalg skal baseres på dine beboeres individuelle behov. At vælge den rigtige produkttype forbedrer ikke kun dine beboeres livskvalitet, det kan også lette din egen arbejdsbyrde.
I vore dage er vi alle vant til at dele. Vi deler fotos og videoer på sociale medier, og årlige oplysningsinitiativer som Movember opfordrer folk til at dele deres erfaringer vedrørende andre sundhedsproblemer. Men selvom flere mennesker nu er mere åbne, er inkontinens hos mænd stadig hyllet i tavshed. Som en hjælp til at starte samtalen har vi samlet nogle hjælpsomme tip til at tale om inkontinens hos mænd. Vi har også samlet lidt støtteinformation, som kan deles.
Studier har vist, at 1 ud af 4 mænd døjer med en eller anden form for inkontinens. Det kan skyldes en forstørret eller betændt prostata (prostatitis), diabetes, vanddrivende medicin eller operation. Faktisk oplever 70 % (2) af mænd inkontinens efter prostataoperation, og 40 % (3) har svært ved at kontrollere blæren efter strålebehandling. Men selv om al denne evidens viser, hvor almindeligt inkontinens hos mænd er, beder kun 4 % (4) af mænd om hjælp.
Hos TENA har vi hjulpet folk med at håndtere inkontinens i over 60 år, så vi forstår, hvor svært det kan være for mænd at bede om hjælp. Men vi kender også risiciene, hvis de ikke gør det – dårlig hudsundhed, depression, tilbagetrækning, endda plejehjem. Ved at TENA viser mænd, at inkontinensbeskyttelse er blevet meget bedre, og initiativer som Movember, der viser, at holdninger omkring mænds sundhedstilstande ændrer sig, vil flere mænd forhåbentligt forstå, at der er masser af støtte at få. De behøver blot at spørge.
1. Baseret på en spørgeundersøgelse udført af Essity i 2012 blandt mænd over 40 i USA, Storbritannien, Tyskland, ItalienRuslandog Mexico. Data foreligger, men er ikke udgivet.
2.https://www.cancerresearchuk.org/about-cancer/prostate-cancer/practical-emotional-support/bladder-problems
3.https://www.cancerresearchuk.org/about-cancer/prostate-cancer/practical-emotional-support/bladder-problems
4. Kilde: 1.EngströmG., Walker-EngströmM.,LööfL.,LeppertJ. Prevalence of three lower urinary tract symptoms in men—a population-based study. Family Practice. Februar 2003. s 7-10.
TENA er et Essity brand, en førende, global hygiejne- og sundhedsvirksomhed. Med over 60 års erfaring er TENA det førende brand indenfor vokseninkontinens*. Vi tilbyder et komplet sortiment indenfor absorberende produkter, hudpleje og digitale velfærdsløsninger, som er skræddersyede til det enkelte individs behov, deres familie og sundhedspersonale.
Med TENA er Essity på forkant med at udvikle produkter og tjenester, der hjælper med at forbedre værdigheden og kvaliteten i menneskers liv. Vi stræber efter at levere bæredygtig kontinenspleje gennem bedre pleje og bedre produkter.
*Euromonitor International Limited; Retail Adult Incontinence, all channels, RSP value sales, Tissue & Hygiene, 2020 edition.
TENA, et brand fra Essity – en førende, global virksomhed inden for hygiejne og sundhed. Vores produkter, løsninger og tjenester bruges hver dag af en milliard mennesker over hele verden. Vores formål er at nedbryde barriererne til velvære til fordel for kunder, patienter, plejepersonale og samfund. Vi er repræsenteret i cirka 150 lande med de førende globale brands TENA og Tork samt andre stærke brands som Actimove, Cutimed, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic og Zewa. I 2023 havde Essity en nettoomsætning på ca. 147 SEK milliarder ( 13 EUR milliarder) samt 36.000 ansatte. Virksomhedens hovedsæde er beliggende i Stockholm i Sverige, og Essity er registreret på Nasdaq Stockholm. Læs mere på essity.com.